Wanneer u de kerk binnenkomt en u kijkt naar rechts, ziet u het orgel. omega alfa
Voor het orgel ziet u een afbeelding van de alfa en de omega, dit kunstwerk is gemaakt door de houtkunstenaar Jan Kleijwegt, woonachtig in ons groene dorp.
De twee cirkels staan symbool voor het eeuwige leven, hij heeft ze speciaal opengehouden, omdat het leven soms zwaar kan zijn, hiermee drukt hij er openheid in uit, wat de mogelijkheid geeft een andere geest toe te laten zodat we niet in desolate somberheid vervallen.
De alfa en de omega zijn de eerste en de laatste letters van het Ionische (Griekse alfabet).
Het is een teken van Gods blijvende aanwezigheid in ons leven, in de Bijbel wordt gezegd:
Ik ben de Alfa en de Omega, het begin en het einde, een gezegde van Gods betrokkenheid.
Vanaf ons begin en tot het einde toe mogen wij weten, dat wij door God worden omarmd.
De letters staan niet centraal, ze staan iets uit het midden, waar we achter de letters het kruis kunnen zien. Het teken van ons geloof wat ons vertrouwen geeft het geloof te behouden en te bewaren.