Wanneer u de kerk binnenkomt en u kijkt naar rechts, ziet u het orgel. omega alfa
Voor het orgel ziet u een afbeelding van de alfa en de omega, dit kunstwerk is gemaakt door de houtkunstenaar Jan Kleijwegt, woonachtig in ons groene dorp.
De twee cirkels staan symbool voor het eeuwige leven, hij heeft ze speciaal opengehouden, omdat het leven soms zwaar kan zijn, hiermee drukt hij er openheid in uit, wat de mogelijkheid geeft een andere geest toe te laten zodat we niet in desolate somberheid vervallen.
De alfa en de omega zijn de eerste en de laatste letters van het Ionische (Griekse alfabet).
Het is een teken van Gods blijvende aanwezigheid in ons leven, in de Bijbel wordt gezegd:
Ik ben de Alfa en de Omega, het begin en het einde, een gezegde van Gods betrokkenheid.
Vanaf ons begin en tot het einde toe mogen wij weten, dat wij door God worden omarmd.
De letters staan niet centraal, ze staan iets uit het midden, waar we achter de letters het kruis kunnen zien. Het teken van ons geloof wat ons vertrouwen geeft het geloof te behouden en te bewaren.

Voorin de kerk hangt het houten kruiskunstwerk.kruis

Het is ontworpen door illustrator en tekenaar Jan Roelof Hof-man, geboren 22 juni 1924 in Leens (Groningen), overleden oktober 2007. Hij heeft vele boeken geïllustreerd, gaf les in tekenen, kunstgeschiedenis en handenarbeid.

Het kunstwerk heeft de vorm van een kruis met erboven de duif, de geest die ons inspireert, daaronder is een kelk met rode vloeistof; de avondmaal wijn.
Met avondmaal gedenken we het bloed, het leven van Christus, deze druppels zie je in het kunstwerk ook in rood gekleurd. Twee mensen stellen voor Adam en Eva, de gehele mensheid. Hun armen omhoog. Die armen kun je zien als roepen om hulp. Waar komt onze hulp vandaan? Gelukkig is daar de duif en de avondmaal wijn. Achter de kelk loopt een soort S-vorm van licht hout. Dit is 'de Weg'.
En onderin; het boek, de bijbel, de grond onder onze voeten.
Gelukkig is het kunst. Kunst betekent dat je zelf mag bedenken wat dit alles voor je betekent.
Het houtwerk is uitgezaagd door Kommer Hazelbag en alle houtdelen zijn geverfd en geplakt door onze kunstenares Martha Woonink – Hofman.