ZO BEGON HET STARTWEEKEND…….

afbeelding1Vrijdags de kerkzaal leeggemaakt…Zaterdags ging Sjaak dehoogte in om de kerkte versieren.

Afbeelding2

STARTZONDAG 28 AUGUSTUS 2022

Een terugblik op een fijne ochtend:

banner

Afbeelding3Bij binnenkomst werden de kerkgangers op charmante wijze welkomgeheten.

In de versierde kerkzaal stonden tafels en stoelen uitnodigend klaar en werd er een kopje koffie of thee geserveerd.

Afbeelding4Vele gemeenteleden brachten één of meerdere prachtige bloemen mee.

Afbeelding5Deze werden gestoken in een symbolisch kunstwerk voor in de kerk.Het geheel resulteerde in een veelkleurige bloemrijke voorstelling van ‘iemand’ met een uitnodigend gebaar.

afbeelding6Michiel de Leeuw van Weenen, de organist van dienst deze zondag, zorgde met mooi pianospel voor een fijn begin.

Ds. Peterjan van der Wal leidde de dienst in, met een toelichting op de thema’s van deze startzondag. Deze thema’s zullen het komende jaar ook als richtsnoer dienen.

Aan de dienst werd muzikale medewerking verleend door Barend van Zijll (zang en gitaar) en Jan Wilschut (piano).

Afbeelding7

Na de overdenking werd er afscheid genomen van Martha Boller-van Vondel als ouderling. Voorzitter Ebco Vriend, bedankte haar o.a. voor al datgene dat zij als ambtsdrager en als stille kracht achter de schermen, voor de gemeente heeft gedaan. Daarbij kreeg zij voor haar extra inzet, het organiseren van de maaltijden, veel lof toebedeeld. Martha kreeg als dank een prachtig persoonlijk bloemstuk aangeboden.

Afbeelding8

afbeelding9

Afbeelding10

Afbeelding11Tijdens de hierop volgende pauze werd er wederom een kopje koffie of thee geschonken, met daarbij een kleine versnapering.

De dienst werd daarna vervolgd en afgesloten.

Voor de gemeenteleden die bleven,en dat waren er best veel, was er een keuzemenu aan activiteiten. Aan alle uiteenlopende onderwerpen werd enthousiast meegedaan. Na zo’n drie kwartier was er een gezellige presentatie. Als eerste kwam de muziekgroep o.l.v. Barend vanuit de consistorie al swingend het podium op.

Afbeelding12

Afbeelding13De toneelgroep had het verhaal van Jozef en zijn broers zeer beeldend vormgegeven.Getuige de foto’s, die op de beamer (dit dankzij defam. vanStrien) te zien waren.

Jozef maakt zich aan zijn broers bekend.

Afbeelding14

Het vertalen van diverse Bijbelverhalen in emoji’s, leverde een heuse bijbelquiz op.

Kleurrijk waren de geschilderde afbeeldingen en ook de gemaakte collage, over verhalen uit de bijbel en over gastvrijheid.

Afbeelding15

Zinvolle opmerkingen werden gemaakt door de groep die zich bezig had gehouden met de uitwerking van de thema’s van de dienst. Daarbij werd o.m. aangegeven dat zo’n opzet van tafels en stoelen, als vandaag, best vaker in het jaar zou mogen plaats vinden.De onlangs gehouden zangdienst werd fijn gevonden en voor herhaling vatbaar.Men ervaart de gemeente van de Welkomkerk al als gastvrij.

Afbeelding16

Tijdens de presentaties werden er niet-alcoholische drankjes, een verfrissende bowl en diverse versnaperingen geserveerd. Veel dank aan allen, die hebben meegewerkt aan de voorbereiding van deze dienst. Dank ook aan alle aanwezigen; met elkaar hebben we er een geslaagde ochtend van gemaakt. Een ochtend die volop inspiratie biedt voor een mooi gemeenschappelijk kerkelijk jaar. Met een hartelijke groet namens de voorbereidingscommissie,Lia van Luijk, Mariëtte van Zuilen

PS… Op de maandag na deze startzondag hebben leden van de diaconie het ‘kunstwerk’ gebracht naar de Weyert. Dit werd zeer positief ontvangen. Een omhelzing en we moesten op de foto. De overige bloemen zijn in twee grote vazen naar de Stuifakkers gebracht. Hebben een mooi plaatsje in het restaurant gekregen.